Reeds & Drone Reeds for asturian bagpipe

Bibliografía: “Highland bagpipe makers” de Jeannie Campbell

La literatura gaiteril ye un aspeutu quiciaves bastante desconocíu p’algunos y por ello voi entamar una serie de posts acerca de varios llibros interesantes al rodiu de mundu de la gaita, la construcción d’instrumentos y les payueles dende la óptica de varies gaites y varies llingües.

 

El qu’escoyí pa entamar por puru azar ye esti “Highland Bagpipe Makers” de Jeannie Campbell, nun apaez nenguna reseña d’editorial que lu haya espublizao polo que nun vos pueo dar más señes que’l títulu y l’autora. Yo merquelu nel National Piping Centre de Glasgow nel viaxe que fice nel añu 2012 a los World Pipe Band Championships por 20 libres, aparte de na tienda online del centru en casi cualisquier tienda de gaites y accesorios d’Escocia vais poder topalu y la verdá ye que ye una enciclopedia del tema.

La edición que yo tengo y la que ta agora mesmu disponible a la venta polo xeneral ye la segunda, revisada y con más constructores y más semeyes que la primera (la primera edicion el númberu de constructores sobre los que l’autora aportaba información yera de 108 y nesta segunda edición ye de 124)

 

Pasando al conteníu del llibru fai una introducción mui breve desplicando lo que son les pieces o los materiales usaos y mui por encima los procesos de construcción del instrumentu. Entiendo yo porque ye un libru pa iniciaos nel tema y non pretende dar lleiciones d’esto y centrase más nel aspectu del valir históricu de la cuestión, pa pasar dempués a más de 200 páxines cola hestoria y semeyes bien curioses de los constructores de gaita escocesa por orden históricu dende l’añu 1748, tamién hai semeyes de los diferentes talleres, de catalógos de la época y otres curiosidaes.

 

 

En resumíes cuentes un llibru interesante como hestoria de la construcción de gaites escoceses y onde se pue ir viendo’l desendolcu d’esta industria manual con toles lletres y la importancia que tuvo y tien n’aquel país.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>